15 maja 2020

Jak wybrać firmę importującą auta z USA?

Zakup samochodu to poważna decyzja. Poszukiwania są zazwyczaj długie i niejednokrotnie bezowocne. Wielu inwestorów stawia na modele importowane zza granicy. Dzięki temu można tanio nabyć atrakcyjny pojazd, którego stan techniczny jest niemal doskonały. Usługodawców sprowadzających pojazdy ze Stanów Zjednoczonych działa na rynku sporo, dlatego trudnością może być wybór odpowiedniego. Zobacz, jak wybrać firmę importującą auta z USA, na co zwrócić uwagę i czy faktycznie warto? Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj dalej!

Najważniejsze cechy dobrej firmy sprzedającej samochody zza granicy

Wybierając pośrednika w procesie zakupu auta, należy postawić na sprawdzoną i godną zaufania firmę. Brzmi to dość prosto, skąd jednak możesz wiedzieć, która sprawdzi się najlepiej? Trzeba podkreślić, że import aut z USA jest wymagającym zadaniem, które trzeba powierzyć profesjonalistom. Decydując się na współpracę z danym pośrednikiem, zweryfikuj kilka kwestii.

Doświadczenie

Istnienie na rynku motoryzacyjnym od wielu lat może świadczyć o jakości oferowanych usług. Jeśli dana firma utrzymuje się w branży przez długi czas i radzi sobie ze stale pojawiającą się konkurencją, można uznać, że jej działalność jest doceniana przez klientów i godna zainteresowania. Wieloletnia obecność na rynku przyczynia się do nabywania wiedzy oraz umiejętności wyboru odpowiednich modeli samochodów. Kompetentne firmy mają już rozwiniętą sieć kontaktów w Stanach Zjednoczonych, nieraz bazując na współpracy ze sprawdzonymi dostawcami amerykańskich samochodów. Wszystkie te kwestie czynią doświadczenie priorytetowym aspektem, na który powinieneś zwrócić uwagę podczas poszukiwania oferty importu aut z USA.

Koszty sprowadzenia samochodu

Na ostateczną cenę pojazdu z Ameryki składa się szereg wydatków, jakie klient firmy importującej musi ponieść. Nie jest to wyłącznie koszt samochodu, lecz także niezbędna do opłacenia akcyza, przelew pieniędzy do USA, wysyłka niezbędnych dokumentów oraz prowizja dla pośrednika. Warto wybrać firmę, która podając cenę sprowadzenia auta, uwzględnia wszystkie wspomniane kwestie. Dzięki temu nie zaskoczą Cię ukryte koszty i poznasz ostateczną kwotę, którą będziesz musiał zapłacić.

Przeczytaj również  Jak zarejestrować samochód jako zabytek?

Wysokość prowizji

Często klienci narzekają na zbyt dużą prowizję, którą pobiera firma sprowadzająca samochody z Ameryki i uważają, że jest to jeden z elementów, na którym można zaoszczędzić. Nie warto jednak kierować się wyłącznie wielkością dywidendy, jaką uwzględnia podmiot importujący. Często lepiej jest zapłacić wyższą prowizję, traktując ją jako cenę za pewną i solidnie zrealizowaną usługę.

Opinie dotychczasowych klientów

Warto bazować na doświadczeniu osób, które miały okazję skorzystać z usług świadczonych przez daną firmę. Poszukaj ich w internecie, na tematycznych forach lub mediach społecznościowych. Tam znajdziesz prawdziwe opinie, które pomogą Ci podjąć decyzję, czy warto nawiązać współpracę z konkretną firmą.

Czy warto sprowadzać samochody ze Stanów Zjednoczonych?

Kupując amerykańskie samochody używane, masz szansę nabyć wymarzony model. Różnorodność zagranicznego rynku motoryzacyjnego jest spora. Dlatego możesz wybrać idealny pojazd, perfekcyjnie odpowiadający na Twoje potrzeby – zarówno pod względem praktycznym, jak i wizualnym. Również stan techniczny aut z Ameryki – mimo że są one używane – niejednokrotnie nie pozostawia nic do życzenia. W Stanach Zjednoczonych często wymienia się samochody, nawet jeśli nie są one zniszczone. Również drogi są tam o wiele lepsze niż w naszym kraju. Dlatego import pojazdów zza granicy cieszy się tak dużą popularnością.

Pamiętaj, że wybierając firmę importującą auta z USA, decydujesz się na powierzenie jej sporych pieniędzy. Przelewasz nieraz wysokie kwoty, dlatego tak ważne jest, abyś miał do niej zaufanie. Dla własnego spokoju i zmniejszenia stresu związanego z dużą inwestycją sprawdź dokładnie wspomniane kwestie. Cała transakcja przebiegnie w przyjemnej atmosferze, jeśli będziesz miał pewność rzetelności danej firmy.